Förskolan Karl Gerhard

På Karl Gerhard har vi fyra förskolegrupper för barn 1-5 år, fördelade på två avdelningar. Förskolan ligger högt och vackert i direkt närhet till naturen, i hjärtat av Saltsjöbaden.

Den pedagogiska ambitionen är hög och barnen utvecklas dagligen i Karl Gerhards ämnesgrupper och tematiska aktiviteter, som alla håller hög kvalitet. Hos oss står barnen i centrum - vi finns till för dem!

Efter förskoleåren fortsätter många av barnen till vår skola på Ringvägen 50 i Saltsjöbaden. Det innebär att barnen kan gå hos oss under sina första tio levnadsår - en trygg bas under uppväxtåren.

Karl Gerhards ordinarie öppettider är 07.30-17.30 varje vardag. Vår ambition är att vara flexibla och erbjuda förskoledagar som passar våra barns och deras familjers behov.