Antagning och köanmälan till Da Vinciskolans skola

Vi har glädjande nog många i kö till vår skola och har anpassat våra antagningsregler och kösystem för att ge fler en chans till antagning oavsett när barnet är fött under kalenderåret.

De nya köreglerna gäller för barn födda 2018 och senare.

Ansökningsregler

Barnet kan ställas i vår kö samma år som det fyller 1 år.

Ansökningsperiod per årskull påbörjas 1 februari det är barnet fyllt 1 år.

Anmälan sker via länken längre ned på sidan.

Barn som redan är inskrivna i någon av våra förskolor ska ej ställa sig i kö och har en garanterad plats i förskoleklass.

Antagningkriterier

Antagning till skolan sker efter följande kriterier

• Garanterad plats i förskoleklass för barn som redan är inskrivna vid Da Vinciskolans förskolor Pärlan, Karl Gerhard och Gröna Dalen

• Syskonförtur

• Ködatum

Vårdnadshavare som har fått ett erbjudande om plats men valt att tacka nej kan inte stå kvar i kön och behöver därför skicka in en ny intresseanmälan.

Ansökan - klicka här

När du gjort din ansökan kan du via länken ovan också logga in för att se din ansökan och göra eventuella ändringar.

Vill du lägga till ett syskon i kön logga först in via länken ovan. Klicka sedan igen länken ovan så kommer du till en ny anmälan.

Har du frågor om antagningen till vår skola är du välkommen att kontakta oss.