Förskolan Pärlan

På Pärlan har vi fyra förskolegrupper för barn 1-5 år, fördelade på två avdelningar. Pärlan ligger inbäddad i grönska mitt i hjärtat av det gamla Saltsjöbaden på Stockholmsvägen 48 i omedelbar närhet till Ringvägens tågstation.

Den pedagogiska ambitionen är hög och barnen utvecklas dagligen i Pärlans ämnesgrupper och tematiska aktiviteter, som alla håller hög kvalitet. Hos oss står barnen i centrum - vi finns till för dem!

Efter förskoleåren fortsätter många av barnen till vår skola på Ringvägen 50, ett stenkast bort från Pärlan. Det innebär att barnen kan gå hos oss under sina första tio levnadsår - en trygg bas under uppväxtåren.

Pärlans ordinarie öppettider är 07.30-17.30 varje vardag. Vår ambition är att vara flexibla och erbjuda förskoledagar som passar våra barns och deras familjers behov.